Wednesday, June 18, 2008

Praktilisi nõuandeid

1) Lõuna ajal tasub kõht menu del dia või buffet lliure abil täis süüa. Esimene variant siis komplektlõuna, enamasti kolm käiku, tihti ka jook hinna sees, 8–10 eurot. Teine variant nn Rootsi laud, „all you can eat“, meie senine lemmik Fresc Co nimeline kett (8.50 incl kõik, ka kohv jne), aga on ka teisi, olen linna peal näinud.

Selle lõuna võib süüa kl 14–15 paiku, mis tähendab enamasti seda, et õhtul võib piirduda tapade või mingi väiksema praega. Sest õhtul pakutakse sellist soodsat komplekti väga vähestes kohtades, selle peale ei tasu loota.

Seni on meil lõunamenüüsid ka jagada lastud, kui oleme soovinud (et võtame lastega kolme peale kaks menüükomplekti), aga täna sattusime vanalinnas restorani, kus seda ei lubatud. No eriti vahet pole tegelikult – Tüdruk alguses rääkis, et tal ei ole isu, aga pärast sõi ikka. :))

2) Taksod on siin linnas üsna soodsad. Käisime täna õhtul Gracia piirkonnas jalutamas ja söömas ning tulime taksoga koju, 7.50 vms. See oli ikka päris pikk sõit! Poiste restoranist siia oli mingi 4 eurot kopikatega. Täna olevat Eesti lehtedes olnud lugu Tallinna taksojuhist, kes küsis turistilt 70 eurot. Siin linnas saaks 70 euro eest mitu ringi ümber linna teha!

3) P andis mulle kolm Barcelona Card’i, millega saab soodustusi paljudes muuseumides ja ühistranspordis tasuta sõita. Tähendab, need on viiepäevased kaardid ja P & Co ostsid need millalgi mais, aga kuupäevi peal ei ole. Ma olen neid juba üsna mitmes kohas kasutanud (täna näiteks Picasso muuseumis -50% ehk 9 euro asemel 4.50) ja seni pole keegi kuupäeva kohta küsinud. Ühistranspordis ei ole ma julgenud seda nalja teha, ostsin endale kohe kuukaardi. Kui keegi kavatseb tänavu alates juulist veel Barcat külastada, võin ma need kaardid lahkesti edasi anda.

4) Hästi kasulik sait on http://www.tmb.net/en_US/home.jsp – ma vaatan pea igal hommikul järele, mis variante see meile ringiliikumiseks pakub. Valige „I want to go to…“ ja siis sisestage aadressid ning ta annab variandid metroo ja/või bussiga. Ma olen üritanud viimasel ajal rohkem bussidega liikuda. Esiteks on meil mitu bussipeatust täitsa maja ümber ja kaks metroojaama ikka natuke kaugemal, teiseks – teadagi, bussist näeb välja. Lastel on ka see hull metroovaimustus õnneks üle läinud, mis neid näiteks Viinis kummitas.

No comments: