Wednesday, December 26, 2012

Natuke söögist

Ühelt poolt ma tunnen, et meil ei ole söögiga seni kõige paremini läinud. Me ei teinud eriti eeltööd, välja arvatud sünnipäeva piduliku õhtusöögi osas. Teiseks: mina olen ju teadagi see, kes teatud hetkedel Peab Saama Süüa, ja see lööb plaanid tihti segi. Kolmandaks: meil on seltskonnas taimetoitlane, kes on paraku avastanud, et kui natukenegi silmad lahti hoida, siis on Vietnam taimetoitlase paradiis. Ja nüüd me vaatame kõigis söögikohtades kõigepealt seda, kas seal on eraldi taimetoidumenüü, ning kui jah, siis mida see sisaldab.

Esimesel päeval me sõime need kolm kerget einet, suht suvalistes kohtades, neist üks ketikas Pho24. Ükski polnud otseselt halb, aga ka mitte eriline elamus.

Teisel päeval läks paremini, sest Cu Chi + Cao Dai tripi lunch kellegi kodus oli ka meile päris hea (eriti mingi liha vutimunadega), aga taimetoitlane oli suisa vaimustuses. Sealne perenaine olevat väikesest peale taimetoitlane - tõtt öeldes vaatas P kadeda pilguga taimetoitlaste lauda (kus sõid Tüdruk ja giid Lim) ja ütles, et ta oleks pidanud ka enda taimetoitlaseks kuulutama.

Ja õhtust sõime siis Temple Clubis, linna hinnatuimate hulka kuuluvas restoranis, mille kohta me olime eeltööd teinud ja mis oli absoluutselt täiuslik. Teenindus ei vedanud mitte ainsaski kohas alt, mitte ühtegi korda. Mina sõin mingit Hue stiilis salatit ja Vietnami moodi aurutatud kala, mõlemad super. Magustoiduring oli ehk kõige kahvatum, aga no mis seal ikka. :)) 90 eurot nelja peale, incl kaks aperitiivi, pudel veini, mõned värskelt pressitud mahlad ja veed ning 4 x 2 käiku pluss 3 x magustoit, minu arust oli see hinna-kvaliteedi suhe väga hea.

Kolmanda päeva ehk eilne lunch hotelli kõrval Saigon Corneri nimelises lihtsas söögikohas, kus ma sain krevettidega pho'd, mis mulle jällegi väga-väga maitses, vbl isegi kõige rohkem siin, aga eks see sõltub ka sellest, kuidas mul endal maitsestamisega pihta on läinud. Ja õhtusöök siis natuke imelik, seal hästi lihtsas kohas, kus me kavatsesime ainult eelroogi süüa. Ja mis lõppes sellega, et me P-ga mõlemad toitusime Poisi seamaksa- vms leotisest, sest seda oli lihtsalt nii palju. Maksis siis 17 eurot, nagu ma juba mainisin.

Neljas päev ehk täna. Lunch Mekongi deltal ühes kohalikus restoranis, seekord tõesti rohkem resto, mitte kellegi tagaaed. Väga maitsev "elephant fish", millest saime ise endale kevadrulle keerata ja millest ma oleksin tegelikult tahtnud kõik luud ükshaaval puhtaks lutsida. Ja muud asjad ka head, ja jälle eraldi taimetoidumenüü (ja ka tänane giid Lot oli taimetoitlane ja viskus peaaegu Tüdrukule kaela).

Õhtusöögiga tekkiski probleem, sest me olime Tüdrukule peaaegu lubanud, et läheme siia hotelli lähedale "rohelisse majja", mille menüüs on - üllatus-üllatus! - palju taimetoite, aga siis ma lugesin Tripadvisorist, et see on over-priced ja mõttetult bland ja touristy, ja hakkasin hädaldama. Mille peale P kaevus omakorda Tripadvisorisse ja leidis restorani, mis asub sõna otseses mõttes meie tubade akende vastas üle tänava, aga kus väidetavalt käivad jõukad kohalikud. Ega seal valgeid inimesi peale meie tõesti eriti polnudki, aga vähemalt osa olid mujalt Aasiast pärit turistid, sest nad rääkisid teenindajatega inglise keeles. Menüü oli ehmatavalt pikk, aga seal oli rohkesti taimetoite ja mereande, ning ma sõin krevettidega suppi (mitte pho'd, vaid mingit teist suppi, mis oli super-super-super) ja clam'me mingil viisil, mida ma enam ei mäleta, aga mis polnud pooltki nii super. :)) Arve (7 sööki, 2 õlut, mõned mahlad ja veed) 32 eurot.

Seni parimad elamused mul: Temple Clubi mõlemad söögid, Hue stiilis salat ja Vietnami moodi kala, samuti Cu Chi retke teine liharoog (vist lausa sealiha vutimunade ja mingi kastmega), Saigon Corneri kreveti-pho, Mekongi delta retke "elephant fish" ja tänase resto (mingi Hoang...?) krevetisupp-mitte-pho.

Aga kõige parem uudis on see, et üleeilse day-tripi kuiva huumoriga inglasel õnnestus see, mis ühelgi inimesel varem pole õnnestunud, nimelt õpetada mulle selgeks pulkadega söömise õige nõks. Nii et nüüd ma muudkui harjutan ja harjutan ja harjutan. :))

No comments: